رسپی کیک فندق کارامل

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
‎ریال ۲۰۰٬۰۰۰

لینک گروه پشتیبانی تلگرام

 

این کیک از ۳ لایه فیلینگ و ۴ لایه کیک پایه تشکیل شده است و هر لایه از آن فیلینگ متفاوتی دارد. وزن این کیک نسبت به کیک های دیگر بیشتر می شود و ارتفاع آن هم بین ۱۲-۱۴ سانت است.
میتوانید به انتخاب خود یکی از لایه های قالبی را درست کنید.
در ویدئو ، کیک با شیر مرطوب شده است ولی از اونجایی که بافت این کیک بسیار نرم و لطیف است توصیه میشود که مرطوب نشود.
اگر مهارت زیادی در کیک های روسی ندارید توصیه میکنم که کیک را حتما در طلق و قالب جمع کنید تا کیک شما از ابتدا صاف بالا بیاید و احتمال ریزش کیک را کم کند.
حتما بعد از جمع کردن کیک، دور کیک قالب ببندید و ۸ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.
آرد و کره فندق را می توانید از مغازه لوازم قنادی تهیه کنید یا خودتان درست کنید.
برای درست کردن آرد و کره فندق حتما در ابتدا آنها را رست و بو داده میکنیم که عطر بیشتری از خود آزاد کنند.
فندق ها را روی سینی فر ریخته و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۵۰ درجه میگذاریم. زمان مشخصی وجود ندارد، بلکه هر وقت رنگ آنها تغییر پیدا کرد و به روغن افتاد و عطرشان بلند شد کفایت میکند. در اواسط کار هم حتما آنها را جا به جا کرده تا نسوزند و همه جای آنها تحت تاثیر دما باشد. بعد از دراوردن از فر ، اجازه میدهیم تا خنک شوند. می‌توان در یخچال هم گذاشت، و بعد در دستگاه غذاساز های کوچک، خرد کن، آسیاب یا هر دستگاهی که از عهده این کار بربایید، فندق ها را میزنیم. با سرعت بالا و هر چند ثانیه خاموش میکنیم تا فندق ها گرم نشده و به روغن پس دادن نیفتند. توجه داشته باشید که بافت آردهای آجیلی نسبت به آرد سفید درشت تر است، پس انتظار یک آرد نرم و سبک نداشته باشید. از الک درست رد کنید و دانه های درشت آر را دوباره در دستگاه بزنید.
برای کره فندق هم همینکار را انجام داده منتها لازم به خاموش کردن دستگاه هر چند ثانیه یکبار نیست، چون در اینجا فندق های ما باید گرم شده تا روغن پس بدهند و به یک بافت منسجم و کره طور برسند. اواسط کار میتوانید کمی روغن مایع بدون بو به آن اضافه کنید تا به زدن فندق ها کمک کند. ویدئو آموزشی کره پسته را از اینجا ببینید ، در روش یکی هستن و تفاوتی ندارن.
لایه های کرمیو، موس و لایه ترد را تا یک ماه در فریزر به تنهایی می‌توان نگه داری کرد. ولی کیک مونتاژ شده در بخچال ۷۲ ساعت تاریخ انقضا دارد، و این کیک قابل فریز کردن ندارد. چون کرم چیز قابلیت فریز کردن ندارد.
تاریخ انقضای کارامل هم در شیشه دربسته در یخچال تا یک ماه می باشد، به شرط آنکه از گلوکز استفاده کرده باشید.